PoStunt to dynamicznie rosnąca odmiana kolarstwa grawitacyjnego. Jak wiele sportów rowerowych jej początków należy doszukiwać się w sportach motorowych, gdzie od lat już gości stunt.
More...
Tak samo jak miało to miejsce w przypadku rowerów trialowych jak i bmxów ich początki zawdzięczamy fanom odmian z silnikiem którzy nie byli w stanie podołać obciążeniu finansowemu odbywania treningów na odmianach z silnikami. Te sporty w początkach swojego istnienia tak samo jak stunt miały problem z identyfikacją oraz akceptacją obu środowisko.
To samo w dzisiejszych czasach widzimy w świecie rowerów do stuntu, ludzie ze świata motorów nie dostrzegają potencjału ćwiczenia na rowerze, a rowerzyści nie dostrzegają stuntu jako prawdziwego sportu.
Podstawą roweru do stuntu są hamulce, już tłumaczę dlaczego.
Swoje początki możemy stawiać na praktycznie każdym rowerze górskim, do podstawowych tricków, i jazdy na kole w zupełności nam wystarczy, jednak wszystkie te tricki będą bardzo trudne jeśli nie ustawimy dobrze hamulców.
Następnym ważnym elementem roweru będzie rama, najlepiej aby była niska z krótkim tylnym trójkątem ale długim przednim. Pozowoli nam to na łatwe utrzymanie roweru na tylnym kole jednocześnie przy dobrej stabilności i wygodniejszej postawie podczas jazdy stojąc.
Trzecim elementem naszego roweru do stuntu jest oczywiście siodełko, im szerszy u podstawy tym lepiej, utrzyma to nas w miejscu podczas jazdy na kole oraz ułatwi stawanie na nim nogami.
Dobór pedałów, kierownic i mostków to raczej kwestia gustu, jednak takie rowery wiele części dzielą z rowerami do dirtu i streetu.
Sesja wygasła
Proszę zalogować się ponownie. Strona logowania zostanie otwarte w nowym oknie. Po zalogowaniu można ją zamknąć i wrócić tutaj.