Amortyzatory Rowerowe

Wyświetlanie 1–30 z 74 wyników

-2%
3 699,00  3 625,02 
-2%
3 499,00  3 429,02 
-2%
3 499,00  3 429,02 
-2%
2 699,00  2 645,02 
-2%
2 499,00  2 449,02 
-23%
2 999,00  2 299,00 
-23%
2 849,00  2 199,00 
-9%
1 546,09 2 057,02 
-26%
2 699,00  1 999,00 
-9%
1 899,00  1 728,09 
-9%
1 899,00  1 728,09 
-9%
1 899,00  1 728,09 
-9%
1 899,00  1 728,09 
-9%
1 546,09 1 591,59 
-29%
2 399,00  1 699,00 
-9%
1 699,00  1 546,09 
-9%
1 649,00  1 500,59 
-9%
1 649,00  1 500,59 
-9%
1 649,00  1 500,59 
-9%
1 499,00  1 364,09 
-9%
1 273,09 1 364,09 
-9%
1 136,59 1 364,09 
-9%
1 499,00  1 364,09 
-9%
1 399,00  1 273,09 
-9%
1 399,00  1 273,09 
-9%
1 399,00  1 273,09 
-9%
1 299,00  1 182,09 
-9%
1 199,00  1 091,09 
-29%
1 699,00  1 199,00 
-9%
1 149,00  1 045,59 

Więc po co ten amortyzator?

Głównym zadaniem amortyzatora nie jest zmiękczanie naszych lądowań i wybieranie kostki brukowej. Może to dziwić ale naprawdę wiele osób na forach rowerowych na podstawie tych parametrów ocenia jakość pracy amortyzatora rowerowego.

Tak naprawdę zadanie amortyzatorów jest bardzo proste, mają zapewnić rowerowy maksymalną stabilność i płynność. Zdziwiony?

Już śpieszę z tłumaczeniem, amortyzatory zależnie od dyscypliny mają zalecany tzw SAG, jest to wartość podawana w procentach mówiąca o tym ile nasz amortyzator ma się ugiąć tylko i wyłącznie pod naszym ciężarem w naszej neutralnej pozycji na stojąco.

Czyli jeśli amortyzator posiada 200 mm skoku i ustawiamy go pod DH czyli około 30% to zawieszenie powinno tylko pod naszym ciężarem schować 60 mm skoku. Po co? Jak już wcześniej wspomniałem amortyzacja służy poprawianiu stabilności i płynności jazdy, a zatem te 60 mm jest zapasem na wypadek gdyby np. przednie koło trafiło nagle na uskok podczas płaskiego zakrętu, zapas skoku zapewnia bezpieczny zapas który rower może w każdej chwili oddać aby zachować ciągły kontakt z podłożem.

Czyli podsumowując zadaniem amortyzatora w rowerze jest sprawienie, że teren nie będzie przeszkadzać rowerzyście. Czy amortyzator który ugina się pod przysłowiowymi igłami w lesie jest dobrym amortyzatorem?

Moim zdaniem nie jest to żaden wyznacznik bo amortyzator tak naprawdę pokaże swój charakter dopiero w naprawdę ciężkich warunkach.

Amortyzatory rowerowe mają za zadanie odciążenie rowerzysty od konieczności walki z nierównościami. W dzisiejszych czasach dzięki postępowi technologicznemu amortyzatory łączą w sobie niską wagę, dużą sztywność oraz wysoką kulturę pracy. Wraz z rozwojem wielu dyscyplin sportowych pojawiła się potrzeba na widelce o dużym skoku i pracy pozwalającej na efektywne pedałowanie.

Te zmiany wymusiły na producentach opracowanie inteligentnych tłumików rozróżniających ugięcia pochodzące od nierówności od ugięć pochodzących od pedałowania. Ciągły rozwój tej technologi pozwolił na tworzenie rowerów Enduro posiadających skok w granicach 160-180 mm potrafiących pokonywać naprawdę strome wzniesienia w wyjątkowo przyjemny sposób.