Łańcuchy Rowerowe

Wyświetlanie 1–30 z 50 wyników

-9%
345,00  313,95 
-9%
299,00  272,09 
-9%
279,00  253,89 
-9%
269,00  244,79 
-9%
259,00  235,69 
-9%
255,00  232,05 
-9%
255,00  232,05 
-9%
245,00  222,95 
-9%
225,00  204,75 
-9%
215,00  195,65 
-9%
199,00  181,09 
-9%
175,00  159,25 
-9%
169,00  153,79 
-9%
165,00  150,15 
-9%
155,00  141,05 
-9%
129,00  117,39 
-9%
129,00  117,39 
-9%
129,00  117,39 
-9%
129,00  117,39 
-9%
99,19 117,39 
-9%
115,00  104,65 
-9%
115,00  104,65 
-9%
109,00  99,19 
14,90 84,90 

Konstrukcja Łańcucha

Na pozór prosta konstrukcja łańcucha składa się na dość skomplikowaną składającą się z wielu drobnych elementów część naszego roweru. Łańcuchy składają się z ogniw naprzemiennie zewnętrznych jak i wewnętrznych połączonych za pomocą trzpienia, na łączeniach ogniw znajdują się również rolki które odpowiedzialne są za odpowiednie ułożenie łańcucha na zębatce.

Szerokość łańcucha jak i kształt jego ogniw będzie zależny od jego przeznaczenia, łańcuchy jednorzędowe do rowerów miejskich z wbudowaną przerzutką czy do rowerów bez przerzutek będą najszersze a ich ogniwa nie będą posiadały żadnych wcięć ułatwiających przeskakiwanie między zębatkami. Łańcuch tego typu będzie konstrukcją najtańszą i wymagającą najmniejszego spasowania.

Następnie mamy łańcuchy przeznaczone do rowerów z przerzutkami, w dużym uproszczeniu im kaseta posiada więcej przełożeń tym potrzebny jest węższy łańcuch aby mógł skutecznie przeskakiwać pomiędzy trybami. Dodatkowo tego typu łańcuchy posiadają specjalny kształt ogniw pozwalający na łatwiejsze przeskakiwanie łańcucha między trybami oraz na szybsze układanie się go na kasecie.

Poza łańcuchami o klasycznej budowie są także łańcuchy typu half-link które posiadają specjalny kształt ogniw które jednocześnie stają się ogniwem wewnętrznym jak i zewnętrznym. Łańcuch Halflink dzięki takiej konstrukcji pozwala na precyzyjne dopasowanie idealnej długości, jednak przez dość specyficzną konstrukcję waży sporo więcej od normalnego łańcucha i jest niesamowicie podatny na rozciąganie.

Kiedy Wymienić Łańcuch

Odpowiedzi na to pytanie nie można wyrazić w czasie, głównym czynnikiem świadczącym o zużyciu łańcuchu jest jego wydłużenie względem długości nominalnej, każdy z producentów podaje dopuszczalne rozciągniecie łańcucha które pozwala całemu zestawowi napędowemu na poprawną pracę.

Rozciągnięty łańcuch poza oczywistym osłabieniem metalu staje się sporym zagrożeniem dla naszego napędu, nierówne rozprowadzenie obciążeń na zębatce powoduje, że łańcuch dosłownie w oczach potrafi "zjadać" zęby zębatki.

Jeśli będziemy chcieli oszczędzić na łańcuchu to obiecuję, że bardzo szybko nam się to odbije wymianą zębatki w korbie o raz kasety.

Łańcuch rowerowy to element roweru odpowiedzialny za przeniesienie energii pedałowania przez korby do tylnej piasty. Jest to jeden z najczęściej zaniedbywanych elementów roweru.